close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

משדרגים את המטבח בלי להתחייב להוצאות

מערכת שורשח תמוז, תשעד06/07/2014

האם ניתן לגשת לפרויקט כמו עיצוב מחדש של המטבח, מבלי להתחייב להוצאות עצומות שלא לדבר על חובות?

תגיות:
מטבח אבן קיסר
צילום: מתוך אתר אבן קיסר

חמש רעיונות לשדרוג המטבח שברשותכם בהכי מעט הוצאות.

לרוב המטבח הוא החדר בבית שהכי יקר לשפץ ולעצב מחדש. מכשירי חשמל, משטחי עבודה וריצוף יכולים להגיע במהירות הבזק למחירים מרקיעי שחקים. אך שינוי מרענן במטבח לא חייב להכניס אתכם להוצאות ואף לחובות, ולא חייב לעלות הון בכדי להגיע לתוצאה הרצויה. אם המטבח שלכם הוא בסך הכל לשביעות רצונכם, מכשירי החשמל עובדים, פריסת המטבח מתאימה לאורך חייכםאז יכול להיות ששדרוג המטבח המיוחל לא חייב להיות מרוחק מהשג ידכם, ובאמצעות כמה שינויים מרכזיים ולא יקרים במיוחד, תוכלו ליצור מייקאובר גדול במטבח שלכם, בהשקעה קטנה.

שימוש בצבע:
בוודאי שמעתם זאת בעבר, אך הדרך הזולה ביותר להגיע למהפך בחדר ותוצאה משודרגת היא באמצעות צבע. כמה פחיות של צבע וקצת עבודה, ובתקציב לא גדול תוכלו להשיג שינוי משמעותי.

חשוב לזכור שפרויקט צביעה של קירות הוא שונה בתכלית מפרוייקט צביעה של ארונות מטבח. אלו שני מקרים שונים שדורשים צבעים מסוגים שונים, וכמו כן התייחסות שונה. אך בכל מקרה צביעה הוא מהלך קל ונגיש. באמצעות ידיים טובות וכלים נכונים, ניתן להגיע לתוצאה מקסימה וכמובן להיות בעלי המילה האחרונה לגבי הגוונים חדשים שיכנסו למטבח ביתכם.

טיפ 2- ארונות מטבח:
השינוי בארונות מטבח יכול לבוא לידי ביטוי בשני אופנים: בדלתות בלבד, או בכל הארונות כולל הקופסאות והמידוף. במידה והארונות במצב רעוע ניתן להחליף את כל הארונות, כלומר הקופסאות והמידוף. לשם כך תאלצו להעזר באיש מקצוע ובהשקעה מרובה יותר של משאבים, אך היתרון הוא שתוכלו לעצב מחדש את חללי האחסון במטבח מא' ועד ת'. במקרה שהארונות שמורים ואין צורך להחליפם, תוכלו להסתפק בהחלפה של דלתות הארונות בלבד או בחידוש שלהם על ידי שיוף וצבע. את דלתות הארונות תוכלו לשדרג לאחר הצביעה באמצעות פרזול חדש- ידיות ואמצעי תלייה. עולם הפרזול הוא עולם שלם בתחום עיצוב המטבחים שהאפשרויות בו אינסופיות. לכל סגנון עיצוב מטבח ניתן להתאים את הפרזול שישלים את השפה של החלל באופן מדויק.


דלתות הארונות עושות את כל ההבדל-מתוך גלריית המטבחים של אבן קיסר

טיפ 3- מכשירי חשמל:
אם שינוי במטבח הוא מבחינתכם הזדמנות להתחדש עם מכשירים חשמליים, הזדמנות שדחיתם כבר תקופה ארוכה אז קחו אותה בשתי ידיים, מכשירי חשמל יכולים מאוד לשדרג מראה של מטבח ולהעניק לו מראה מעודכן ומודרני. מכשירים כמו תנור, מקרר, בר מים, מכונת קפה, יעשו הבדל של שמיים וארץ והבחלט ישנן את הטון. חשוב להתאים בין הגימור והגוון של מכשירי החשמל לבין הסגנון העיצובי של המטבח, ובנוסף אם אתם קונים כמה מכשירים חדשים בו זמנית מומלץ שיהיו תואמים בצבע או לפחות מאותה משפחה של גוונים. במידה שמכשירי החשמל שלכם עובדים ותקינים, אך עדיין לא תזיק להם מתיחת פנים קטנה במראה, תוכלו לצבוע אותם באמצעות צבעי מתכת. אם אתם חוששים לעשות זאת, ישנם פחחים שמתמחים בצביעה של מתכות מסוגים שונים, והם יעשו עבודה נפלאה. תוכלו ללכת על צבעים קלאסיים ולהתאים בין כל מכשירי החשמל השונים במטבח, ואולי דווקא זההמקום להתפרע עם צבעים עזים שיכניסו קצת 'דם חדש' לחדר

טיפ 4- תאורה:
גוף תאורה הוא התכשיט של החדר, הדובדבן שבקצפת. כאשר מחליפים גופי תאורה השדרוג ניכר במיידי ולכך שני אספקטים. אספקט אחד הוא גוף התאורה עצמו, שכמובן יש לו השפעה דקורטיבית על החלל וזו גם הזדמנות לת פן יותר אומנותי לעיצוב החדר. האספקט השני הוא האור שבוקע ממנו, כאשר ההשפעה שלו היא הרבה יותר מופשטת ונמדדת בעיקר באווירה שהתאורה משדרת. מטבח שמואר נכון יהיה מורכב מכמה שכבות תאורה- תאורת עבודה והיא לרוב תהייה תאורה לבנה, תאורה דקורטיבית והיא תאורה ממוקדת שתאיר פרטים מסויימים כדוגמת ספוטים מעל ארונות המטבח, ותאורת אווירה והכוונה בכך לתאורה מפוזרת וצהובה, כלומר חמה, המעניקה אפקט של אור חוזר מפינות שונות בחלל.

טיפ 5- סטיילינג:
בדומה לתחום האופנה, בו הסטייליסט נותן את הטון הסופי במראה רגע לפני צילומי הקטלוג, כך גם מראה סופי של חדר יכול ליפול או לקום על הסטיילינג. מה הכוונה בסטיילינג? כאשר אנחנו סטיילינג מאגד תחום של בחירת הפרטים הנכנסים לחדר ואופן סידורם בחלל. פרטים קטנים שלפעמים נדמה שהם חסרי משמעות, אך למעשה אך השפעתם רבה. ידיות של ארונות, ברזים, שקעים של חשמל, טקסטיל. כיצד תסדרו את הספרים, התבלינים, היכן תמקמו את המדפים, הלוח המחיק לרשימת הקניות, אסופה אישית של פרטי וינאג' נדירים כמו משקולת עתיקה או מסגרות משומשות עם מתכונים אהובים. כל הרעיונות היצרתיים והפשוטים שיהדקו את המראה הסופי של החלל וישקפו לו את סגננוכם האישי וטעמכם הייחודי.

סטיילינג שנותן את הטון, מתוך אתר אבן קיסר

כל חמשת הרעיונות המוצגים במאמר, יקחו פחות זמן השקעה וכסף מאשר שיפוץ כללי סטנדרטי, ואת רובם תוכלו לבצע במו ידכם תוך כדי הפחתה ניכרת בעלויות והוצאות שקשורות בעבודה עם אנשי מקצוע וקבלני משנה.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה